Pokolenia jako interesariusze
BETTER DeepDive powstało z potrzeby pogłębienia rozmowy o tym, jak robić rzeczy lepiej – w biznesie, komunikacji, ESG, relacjach. W ramach obchodów Miesiąca B Corp 2025 zorganizowaliśmy trzecią już edycję tego wydarzenia, które łączy ekspertów, liderów i inicjatorów zmian wokół najważniejszych wyzwań stojących dziś przed liderami zrównoważonego rozwoju i ESG.
Tegoroczny temat, „Generacje jako interesariusze”, koncentrował się na roli biznesu jako pomostu między pokoleniami, a także na pytaniu, jak budować wspólną odpowiedzialność w zróżnicowanych środowiskach społecznych i zawodowych. Przyglądaliśmy się z różnych stron międzypokoleniowym różnicom, napięciom, wartościom i możliwościom jakie niosą.
Zainaugurowaliśmy dzień inspirującymi wystąpieniami, które otworzyły przestrzeń do refleksji nad nowym pokoleniem liderów skupionych wokół wartości B Corp, tzw. „Generacją B” – oraz tym, jak wspierać ich rozwój, odporność i wpływ. Nie zabrakło też filozoficzno-społecznego spojrzenia na temat pokoleń – z perspektywy myślenia o tożsamości, którą kształtują nie daty, lecz doświadczenia i wydarzenia. Zaprezentowane zostały również najnowsze dane z badań dotyczących tożsamości pokoleniowej w Polsce, ukazujące zarówno różnice, jak i zaskakujące punkty wspólne między grupami wiekowymi.
W części dyskusyjnej poruszyliśmy m.in.:
- Jak pokolenia postrzegają siebie nawzajem i czy możliwa jest wspólna płaszczyzna wartości i działań?
- Gdzie są granice inkluzywności w komunikacji międzypokoleniowej do wszystkich?
- Czy ruch B Corp może stać się nową tożsamością biznesową i sposobem myślenia o odpowiedzialności?
Szczególnym momentem wydarzenia była debata wokół pierwszego Impact Reportu polskiej społeczności B Corp, podczas której rozmawialiśmy o tym, jak B Corpy w Polsce zarządzają swoim wpływem, inkluzywnością i odpowiedzialnością wobec różnych pokoleń – i jak każda organizacja może współtworzyć systemową zmianę.
Kto był z nami?
W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele firm takich jak IKEA, Bonduelle, Servier, Jeronimo Martins, Danone, a także większość organizacji należących do społeczności B Corp Polska. Gościliśmy również przedstawicieli biznesu z sektorów retail, zdrowia, finansów i technologii, a także instytucji publicznych i organizacji społecznych.
Co usłyszeliśmy od uczestników?
Uczestnicy docenili głębokość rozmów, otwartość przestrzeni i różnorodność perspektyw. Wiele osób opuszczało wydarzenie z nowymi wnioskami, inspiracjami i gotowością do budowania kultury odpowiedzialności, która łączy – nie dzieli – pokolenia.
Już wkrótce opublikujemy podsumowanie pogłębiające kluczowe refleksje i inspiracje z wydarzenia.
Dziękujemy partnerom merytorycznym i wspierającym wydarzenie:
IKEA, Servier, Chiesi, Grupa 4P, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Skandinavian-Polish Chamber of Commerce, Akademia im. Leona Koźminskiego, Admind Branding and Communications, Fundacja OFF School




