BETTER Deep Dive #2

Jak przejść transformację w stronę ESG razem z interesariuszami

W BETTER skupiamy się na organizacji wydarzeń, które tworzą spokojną przestrzeń do wymiany inspiracji i refleksji nad kluczowymi zagadnieniami zawodowymi i osobistymi dla liderów zrównoważonego rozwoju i ESG. Wierzymy, że wszystko w ESG zaczyna się od „G” – Governance, czyli dobrego ładu korporacyjnego. To solidne zarządzanie jest fundamentem zrównoważonego rozwoju, umożliwiając skuteczne zarządzanie zarówno aspektami środowiskowymi, jak i społecznymi.

W tym duchu zorganizowaliśmy kolejny BETTER Deep Dive – wydarzenie, które zgromadziło ekspertów i liderów, by wspólnie zgłębić znaczenie dobrego ładu korporacyjnego, podzielić się najlepszymi praktykami oraz omówić, jak wyjść poza zgodność z regulacjami, w kierunku strategicznego zarządzania wpływem.

Uczestnicy wydarzenia mieli okazję:

  • Poszerzyć wiedzę na temat ładu korporacyjnego, jego roli w ESG oraz znaczenia zaangażowania interesariuszy w realizację misji firmy.
  • Osadzić swoje zrozumienie ładu korporacyjnego w kontekście unijnych dyrektyw i aktualnych regulacji.
  • Zaktualizować wiedzę na temat nowoczesnych podejść do transformacji ESG.
  • Poznać praktyczne korzyści wynikające ze stosowania certyfikacji, takich jak B Corp, w transformacji biznesowej.
  • Wymienić doświadczenia i uzyskać wskazówki w rozmowach z ekspertami.

Agenda wydarzenia obejmowała:

  • Governance for Good: Omówienie definicji dobrego ładu, najlepszych praktyk oraz sposobów strategicznego zarządzania wpływem wykraczających poza regulacje.
  • Good Framework: Analizę ram i standardów certyfikacyjnych, w tym B Impact Assessment, jako narzędzi wspierających efektywną transformację biznesową.
  • Stakeholders for Good: Dyskusję o zaangażowaniu interesariuszy w kontekście regulacji takich jak CSRD i Taksonomia UE oraz najlepsze praktyki zarządzania relacjami.

W wydarzeniu udział wzięli dyrektorzy ds. zrównoważonego rozwoju z takich firm jak IKEA, Allegro, Servier, Chiesi Group i Danone oraz międzynarodowi prelegenci, w tym Marcello Pallazzi i Christophe Fauconnier. Łącznie ponad 50 uczestników z różnych branż – od handlu detalicznego, przez ochronę zdrowia, po instytucje publiczne i NGO – miało okazję uczestniczyć w interaktywnych panelach i sesjach Q&A. Opinie uczestników były niezwykle pozytywne – wydarzenie zostało opisane jako „wspaniałe spotkanie ludzi chętnych do dialogu, pełne trafnych uwag, refleksji i zadumy”. To było coś więcej niż konferencja – „chwila zatrzymania w codziennym pędzie, pełna ogromnej dawki wiedzy”, oferująca momenty wytchnienia przy medytacyjnych dźwiękach tybetańskich gongów i w intymnej atmosferze przyciemnionej sali kinowej.

Dziękujemy partnerom merytorycznym i wspierającym wydarzenie:

Allegro, Ikea, Servier, Chiesi, Danone, ANG Odpowiedzialne Finanse, PURO Hotels, Fabryka Norblina, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Skandinavian-Polish Chamber of Commerce, Instytut Biznesu Rodzinnego, For Good Leaders, Innate Motion, Akademia im. Leona Koźminskiego, Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Fundacja NNO

Udostępnij:

Deep Dive
15.01.2025

Tytul

Content